НОВИНИ ОТ БИЗНЕСА
Viber Advertising: Креативният начин да увеличите аудиторията си
11.08.2022.
Съвсем наскоро ви споделихме Топ 4 начина да използвате Viber за Бизнес. Обаче какво да правите, ако тепърва развивате клиентската си база данни? Или пък искате да комбинирате Viber Business Messaging с вариант, който да увеличи списъка ви с абонати и заедно с това да развивате креативността на вашия бранд?
Ако е така, не спирайте да четете! Viber са измислили решение, с което да увеличите абонатите, видимостта на бранда и вашия CTR по оригинален и забавен начин.
А ние, като официален глобален партньор на Viber, ще ви споделим някои тайни как точно става това.
Съдържание:
- КАКВО са Viber Advertising Solutions?
- КАК мобилната реклама във Viber помага на бизнеса ви да расте?
- КЪДЕ да позиционирате Viber рекламите си?
- A Viber стикерите?
- ЗАЩО да стартирате Viber Advertising кампания?
Какво са Viber Advertising Solutions?
Viber е приложение за съобщения, използвано ежедневно от милиарди потребители в 190 държави. И това е една от основните причини Viber да служи като глобална трибуна да рекламирате бизнеса си и да приобщите нови абонати и последователи на бранда ви. За да придобиете представа каква ефективност в комуникацията дава Viber, нека да облечем информацията в числа:
Какво се случва във Viber за 60 секунди?
Защо това е важно?
Viber дава възможност да популяризирате своя бизнес и да увеличите виртуалната си общност чрез мобилна реклама в приложението. Излъчването на рекламното съдържание можете да направите чрез смесено разположение директно в приложението на Viber.
Да си представим, че потребителите днес са отворили Viber пет пъти и са използвали чат, обаждания, или са разглеждали Explore секцията. Вашият бизнес може да се появи на всички тези места и да бъде забелязан от аудиторията по ефективен и същевременно ненатрапчив начин.
„Рекламата“ може да излезе и извън отъпканите пътеки. Впечатлете Viber общността пакети от стикери, създадени специално за вашия бизнес. Още един бонус е, че след изтегляне на пакета от стикери, потребителите мигновено се абонират за вашите канали и се присъединяват към тях.
Създаването на стикери във Viber ще разгледаме по-подробно след малко. Но преди това нека видим как бизнесите растат с помощта на Viber.
Как мобилната реклама във Viber помага на бизнеса ви да расте?
Между безкрайния поток от комерсиални послания, билбордове и телевизионни реклами потребителите са затрупани с търговско съдържание. През последните няколко десетилетия аудиторията стана много по-взискателна към посланията, които получава, и към брандовете, на които избира да се довери. Потребителите дори игнорират традиционната реклама, просто защото тя не е персонализирана и таргетирана към тях, а е твърде обща.
Дигиталните канали дават възможност да присъствате там, където е вашата аудитория. И то без да губите средства и време, за да се опитвате да впечатлите хора, които не са част от вашата целева група.
Viber for Business работи във ваша полза, за да покажете на аудиторията си, че я познавате. А също и да създадете дълготрайни, устойчиви взаимоотношения с бъдещите си клиенти. Потребителите очакват от брандовете инстантна комуникация, през каналите, където те са активни всеки ден. Потребителите на Viber влизат в приложението средно над 16 пъти на ден и прекарват там около 35 минути дневно. Коя традиционна медия може да се похвали с такъв рейтинг в наши дни?
Viber for Business не покрива само етапът на „привличане“ от потребителското пътешествие. Приложението позволява да увеличите онлайн присъствието и аудиторията си, но също така и:
- да влезете в интеракция с потребителите
- да осъществявате продажбите си директно през Viber
- да накарате клиентите си да се чувстват специални и да ги направите посланици на вашия бизнес
Ако искате да научите как Viber помага в последните три етапа от потребителското пътешествие, вижте тази статия.
Но нека се върнем на етапът „привличане“. Вече поговорихме за преимуществата на Viber for Business в съвременния маркетинг, но сигурно се питате как изглежда рекламата във Viber и къде в приложението вашият бизнес може да се появи?
Ето ги и отговорите…
Къде да позиционирате Viber рекламите си?
Вероятно използвате Viber ежедневно и сте се запознали с някои бизнеси именно чрез приложението. Искате и вашият бизнес да присъства там, но се чудите как?
Представяме ви шестте варианта за позициониране на реклами в приложението на Viber, които свободно можете да комбинирате. Единично позициониране, или пък всичките шест на веднъж – вие решавате.
Нека видим как можете да създадете рекламна кампания и да спечелите вниманието на аудиторията ви.
Viber Chats
Average CTR 1.92%
Екранът с чатовете във Viber е най-често преглежданото място в приложението, oт потребители на всички възрасти и от всички държави. Можете да разположите реклама с изображение, името на бизнеса ви и кратко увлекателно представяне на бранда, заедно с CTA бутон, който да води директно към сайта ви. Рекламата ще се появи в списъка с последните чатове на потребителя.
Viber Post-Calls
Average CTR 0.87%
Потребителите на Viber често използват приложението, за да извършват безплатни обаждания през Интернет. И веднага след като приключат разговор със семейството или приятелите си, може да се появи реклама на вашия бизнес. И то с богата медия и красиво оформление. Разбира се, клик върху рекламата ще отведе потребителите към сайта на вашия бизнес, където те ще се запознаят по-добре с каузата ви и защо да изберат именно вас.
Viber Calls
Average CTR 0.96%
Рекламата ви може да се появи и на екрана с последните обаждания в апликацията Viber. CTA бутонът към сайта ви също е там, както и изображение, името на бизнеса ви и кратко текстово послание. Така потребителите ще ви забележат и нищо чудно бизнесът ви да стане тема за разговор в следващото обаждане. Маркетингът „от уста на уста“ винаги носи големи ползи.
Viber Explore
Average CTR 1.5%
Viber Explore е екранът, където потребителите на приложението се запознават с ново съдържание или общности и сърфират през множество интересни теми и брандове. Имате възможност да бъдете забелязани и на този екран чрез голям банер с богата медия. Когато потребителите кликнат на него отново ще бъдат пренасочени към сайта ви, където могат да станат част от вашата общност.
Viber More
Average CTR 1.45%
Това е един от екраните на Viber с най-висок среден CTR (click through rate). Привлечете трафик към сайта си с този малък банер, съдържащ снимка, името на бранда ви, кратък текст и CTA бутон. Рекламата деликатно стои сред опциите на потребителя да редактира профила си, да се абонира за план за международни обаждания или да си купи стикери. А защо не и вашият пакет стикери? Но за това след малко!
Viber Desktop
Все повече потребители използват Viber на десктоп, за да поддържат връзка със семейството и приятелите по по-ефективен начин, докато извършват обичайните си работни дейности. Дори работните чатове на някои малки компании минават през Viber за десктоп. Позиционирайте рекламата си в долния ляв ъгъл на десктоп версията на приложението. Вашето З0-секундното видео не може да се „прескочи“ от потребителя, така че ще сте сигурни, че посланието ви е достигнало до него.
Източник на изображенията: Viber for Business
С вашата креативност, нашите специалисти и Viber ще се получи рекламна кампания, която да представи бизнеса ви по най-добрия начин.
И като стана дума за креативност, дойде време да си поговорим за брандираните пакети със стикери от Viber.
А Viber стикерите?
Кой казва, че бизнес комуникацията не може да бъде забавна? Най-добрите конверсии се получават, когато брандът носи на аудиторията забавление и радост. Създайте свои брандирани стикери със Viber и вижте това в действие!
Но стикерите далеч не са само естетичен вариант за реклама. Те са и много практично решение за бизнеса ви. Всеки, който използва вашите стикери и ги изпрати на своите приятели или семейство, моментално се превръща в посланик на бранда ви. Стикерите помагат на вашия бранд да се позиционира в съзнанието на потребителите и по този начин спомагат за повишаване на познаваемостта на му. Точно като рекламата „от уста на уста“, само че с чрез на Viber.
А когато потребителите изтеглят пакета ви с брандирани стикери, те автоматично се абонират за вашия чатбот, или стават част от общността ви. Чудесен начин да разширите листа си с абонати!
Освен това, Viber дава доста голяма свобода в това как стикерите ви ще изглеждат и какво ще правят. Те могат да бъдат:
Статични – създайте просто, но ефективно и красиво брандирано изображение
Анимирани – вдъхнете живот на изображението, като го накарате да се движи при споделяне
Аудио – за най-реалистично преживяване, освен движението, добавете и звук
Готови ли сте да създадете първият си пакет с оригинални Viber стикери?
Защо да стартирате Viber Advertising кампания?
Ако все още не сте сигурни дали да дадете шанс на Viber Advertising Solutions да популяризират вашия бранд, нека обобщим техните ползи:
- Viber се използва ежедневно от милиарди потребители по целия свят. Това значи, че вашата целева аудитория най-вероятно общува със семейството и приятелите си именно чрез този канал.
- Рекламата във Viber ви дава възможност да развихрите креативността си и да накарате аудиторията да забележи вашия бизнес по оригинален и забавен начин.
- Viber предлага шест варианта за позициониране на реклами в приложението – Viber Chats, Viber Calls, Viber Post-Calls, Viber Explore, Viber More и Viber Desktop. Те ще отведат потребителите директно до сайта на бизнеса ви.
- А също и три варианта за брандирани стикери – статични, анимирани и аудио. С изтеглянето на стикерите потребителите се абонират за чатбота ви, или стават част от общността ви.
Ангажирайте целевата си аудитория чрез Viber и създайте дълготрайни отношения с бъдещите си клиенти.