NEUES AUS DER BRANCHE

Топ 4 начина да използвате Viber за Бизнес

Топ 4 начина да използвате Viber за Бизнес

Ползите, които Viber за Бизнес носи за вашата компания, варират от намаляване на разходите за съобщения и увеличаване на аудиторията ви до подобряване на процента на конверсиите ви. И това е само малка част от възможностите, които приложението разкрива. Ако се чудите за какво друго може да ви помогне бизнес акаунтът във Viber, не спирайте да четете.

Бързи връзки:

Топ 4 начина да използвате Viber за Бизнес

С повече от милиард потребители по целия свят, Viber заслужи славата си на едно от най-популярните сред потребителите приложения за съобщения.

Многобройните възможности, които Viber открива за бизнес комуникацията, често остават пренебрегнати. Ние обаче, като Viber партньор, сме се убедили, че тези възможности са практически безкрайни.

Факт е, че с над един милиард уникални потребители в световен мащаб има вероятност вашите настоящи и много потенциални бъдещи клиенти да са във Viber ежедневно. Така че, защо да не използвате съществуващата потребителска база, за да достигнете до клиентите си директно и ефективно?

Това, което прави Viber изключително ефективен начин за комуникация, е че приложението е един от най-персонализираните начини да достигнете до аудиторията си.

Ето няколко добри примера за използването на Viber Бизнес акаунт:

1. Viber Бизнес съобщения

Изобилието от възможности е едно от основните предимства на Viber. Той ви позволява да изпращате съобщения с до 1000 символа, както и богата мултимедия, като снимки, гласови съобщения или видео.

Всичко това можете да направите чрез one-way и two-way комуникация, или чрез сесии от съобщения.

  • One-way съобщения – разговорите се водят в еднопосочно – от бизнесите към техните клиенти. Това решение е идеално за компании, които изпращат промоционални оферти, потвърждения и известия за плащания, актуализации за доставки, потвърждения на полети и др.
  • Two-way съобщения – дават възможност на клиентите ви да отговарят на вашите съобщения. Изградете взаимоотношения с вече съществуващите клиенти и лесно взаимодействайте с потенциални нови такива в реално време. Чудесно е за случаите, когато бизнесът ви очаква отговори от клиента, например при обслужването на клиенти, анкети и допитвания.
  • Сесии – възможност за комуникация, инициирана от клиента. За разлика от one-way и two-way комуникацията, при които бизнесът инициира разговора. Веднъж стартирана, сесията може да продължи само за определен период от време.

С какво са полезни тези съобщения?

Персонализация и ефективно таргетиране = конверсии

Спечелете доверието на потребителите на Viber. По-вероятно е те да започнат разговор с контакт, който вече познават и на когото имат доверие.

Направете така, че брандът ви да бъде лесно разпознаваем, като качите логото си в бизнес профила си във Viber. Можете също така да използвате бизнес съобщенията на Viber, за да дадете начало на увлекателен разговор – насърчете потребителя да се ангажира с посланието ви, като добавите CTA бутон в края на съобщението. Привлечете потребителите да посетят вашия уебсайт или оставете линк към телефонния ви номер, за да ги подсетите да инициират обаждане!

Едно от големите предимства на Viber Бизнес съобщенията е, че те предоставят обратна информация за успешното доставяне, както и за това кой е видял съобщението ви и дали се е ангажирал с него, като е кликнал върху CTA бутона.

Тези статистически данни са важни, тъй като ви дават представа за реакцията на вашата аудитория към определено съобщение. Можете да научите как посланието се възприема от тях и какво да направите, за да подобрите следващата си комуникация, така че да увеличите ангажираността на потребителите.

Можете да използвате бизнес съобщенията на Viber, и за да изпращате високоефективни таргетирани съобщения само до избрани потребители или да дадете възможност на потребителите да ви потърсят първи.

Сигурна доставка на съобщенията и конторл върху разходите

С Viber можете да сте сигурни, че съобщенията ви ще достигнат до целевата аудитория, тъй като ви позволява да достигнете близо 100% рейтинг на доставяне.

Чудите се как е възможно?

Е, ако има контакт, който по някаква причина (проблеми с интернет покритието или няма инсталирано приложение) не може да получи съобщение от Viber, съобщението ще бъде съкратено и изпратено като SMS (вж. нашето примерно изображение по-горе).

Контролът на разходите се отнася до заплащането само на доставените Viber съобщения, а не на всички изпратени съобщения. Това означава, че плащате само за съобщенията, които успешно са достигнали до тяхната зададена дестинация.

Възхитени сте от предимствата, които Viber може да предложи, но не сте сигурни откъде да започнете? Свържете се с нас и ние ще ви помогнем!  За да ви представим как би изглеждал вашият бизнес акаунт във Viber, направихме джаджа, която можете да изпробвате тук.

Ако все още не сте убедени в ползите на Viber, нека видим какво следва…

2. Как да използваме чатбот във Viber?

Чатботовете на Viber са автоматизирана система за чат, която помага на потребителите ви да получават информация незабавно. Възможностите за приложение са много – можете да настроите чатботовете да изпращат актуализации на абонирани клиенти, да ги използвате за автоматизиране на обслужването на клиенти или да дадете възможност на клиентите да пазаруват от вас.

Ако смятате да организирате игри с награди или програми за лоялност – с чатботовете на Viber можете да направите и това!

Чували ли сте за иновативния чатбот MRKVA, за чието създаване помогнахме? Ако не сте, ще ви разкажем в следващите редове.

Представете си чатбота на Viber MRKVA като суперчатбот – той съчетава някои от най-популярните приложения на чатбота и служи като агент за приемане на поръчки, който е на разположение веднага. Така потребителите могат да получат достъп до чатбота по всяко време, без да чакат някой да вдигне телефона, и следвайки инструкциите му, да направят поръчка или да зададат въпроси. Не е ли това ефикасно и за двете страни – MRKVA и неговите потребители? Ние със сигурност смятаме, че е!

Другa полезна функция на Viber чатбота, е че можете да позволите на потребителите да гласуват. Това елиминира разходите на крайните потребители за изпращане на SMS-и, което насърчава по-голяма част от тях да участват в процеса на гласуване.

Знаем, че ще се съгласите: повишаването на ангажираността заедно със спестяването на пари на потребителите наистина е предимство!

Възможностите за приложението на Viber Chatbot не спират дотук – можете също така да предоставяте обслужване на клиенти чрез Viber. Вашите агенти могат да чатят с потребителите през Viber, което им позволява да отговарят на въпроси и да решават проблеми незабавно.

Има много други идеи за приложение на чатботовете във Viber – за различни аспекти на вашия бизнес – продажби, резервации, срещи, препоръки за продукти или реклама. Ще се радваме да ви помогнем да откриете нови начини за интегриране на чатботовете във вашия бизнес. Вече помогнахме на много компании!

3. Създайте персонализирани стикери

Бизнес комуникацията във Viber може и да не бъде напълно официална – забавлявайте се, когато изпращате текстови съобщения.

Направете разговорите с аудиторията си по-пъстри и ги превърнете във вълнуващо преживяване за потребителите. Можете да надградите разговора, като използвате емотикони, GIF и стикери. И това е нещо, с което можем да ви помогнем – създайте свои собствени пакети от брандирани стикери във Viber и се отличете от конкуренцията!

Стикерите не служат само за забавление, но и като чудесен инструмент за реклама.

Не сте сигурни защо? Помислете за това по следния начин: всеки, който използва вашите стикери и ги изпрати на своите приятели или семейство, моментално се превръща в посланик на бранда ви. Стикерите помагат на вашия бранд да се позиционира в съзнанието на другите потребители и по този начин спомагат за повишаване на познаваемостта на му. Нещо като рекламата „от уста на уста“, само че чрез Viber.

Освен това, ако клиентите изтеглят стикерите ви, те автоматично ще се абонират за вашия чатбот или ще се присъединят към общността ви във Viber – в зависимост от това кой пакет стикери изберете като най-подходящ за нуждите на вашия бизнес.

Отново сме с нашият бот-приятел MRKVA – нахранете очи с „вкусните“ чатботове и стикери, които екипът ни създаде:

Използвайте стикерите, за да увеличите аудиторията си. След това изпращайте нови оферти, премиум предложения и много други. Какъв чудесен и лесен начин да увеличите аудиторията си, нали?

4. Рекламирайте във Viber

Вече няколко пъти споменахме рекламата, така че знаете, че персонализираните стикери са едно от рекламните решения за вашия бизнес.

Но това, което може би не знаете, е че Viber предлага позициониране на реклами както в мобилната, така и на десктоп версията.

Рекламите не са натрапчиви и могат да бъдат показвани в различни формати – нейтив, дисплейни и видео.

Това означава, че можете да избирате къде искате клиентите да виждат рекламите ви.

За мобилни устройства местата за реклами варират от:

  • Viber Chats – рекламите ви се показват на най-гледания екран във Viber, сред всички чатове на потребителите ви
  • Viber Calls – рекламите се показват в раздела за обаждания и контакти
  • Viber More – разширяване на видимостта на рекламата за потребители, които посещават магазина за стикери или някоя от опциите за настройки
  • Viber Post-call – покажете рекламата си, след като потребителят приключи обаждането
  • Viber Explore – използвайте опцията за преглед на съдържанието на Viber и покажете рекламите си сред премиум брандовете, които потребителите обичат

Както вече споменахме, освен мобилна реклама Viber предлага и десктоп реклами чрез единично поставяне на реклама в долния ляв ъгъл на приложението или 30-секунден видеоклип, който не може да се прескача, и излъчва вашето съобщение.

Видеорекламите са сред тези с най-добри резултати във Viber, със среден CTR от 1,71% и 90% гледаемост. За мобилните устройства Viber Chats носи най-високия среден CTR от 1,90%, което ги превръща в най-доброто място за рекламно позициониране на бизнес.

Нека обобщим– на бизнесът ви му ТРЯБВА Viber

Все още не сте сигурни за всички предимства на Viber?

Нека обобщим само няколкото от идеите за прилагането му, които споменахме:

  • Можете да изпращате съобщения с до 1000 символа, включително мултимедийни файлове и call-to-action бутони
  • Ако взимате предвид цената на съобщение, Viber е най-евтиният канал там
  • Плащате само за доставени съобщения и имате опцията за SMS Fallback
  • Трябват ви помощници? Чатботовете на Viber ще ви се притекат на помощ, за да се справите с гласуването, поръчките в приложението, обслужването на клиенти или организирането на игри с награди
  • Персонализирайте бранда си с оригинални стикери, които насърчават потребителите да се ангажират и едновременно с това да популяризират вашия бизнес
  • Дайте тласък на рекламата си чрез решенията за позициониране на реклами във Viber

Харесва ви идеята да имате бизнес във Viber, но имате нужда от малко помощ, за да я осъществите? Не се тревожете, ние сме тук!

Позволете на NTH да ви помогне с провеждането на ваши собствени кампании с богатите възможности за съобщения във Viber.

Нека ние обработим документите и уточним подробностите с Viber вместо вас – все пак сме Viber партньор, нали помните?

Готови ли сте да създадете първата си Viber кампания?

Ще се радваме да отговорим на всичките ви въпроси
или да сме по-детайлни (с цени, условия и т.н.)

Interessiert an der Zusammenarbeit?

Kontakt aufnehmen

NEUES AUS DER BRANCHE