NEUES AUS DER BRANCHE

2-Way SMS – Приложение и предимства

SMS е най-ефективният комуникационен канал за предаване на информация към получателя, независимо дали става въпрос за клиент, партньор или колега. Тъй като са кратки и директни, SMS съобщенията имат най-високия рейтинг на отваряне от всички комуникационни канали.

Въпреки че повечето SMS услуги, използвани за бизнес комуникация, са еднопосочни, има случаи, в които трябва да получите обратна връзка от получателя. Tогава се появяват двупосочните SMS (или 2-way SMS). В тази публикация ще разгледаме какво е двупосочен SMS, как работи и къде може да се използва най-ефективно.

Съдържание:

Какво е 2-way SMS?

За разлика от традиционната услуга за SMS съобщения за бизнеса, която е еднопосочна, двупосочните SMS съобщения ви позволяват да изпратите SMS и да получите отговор. Това може да се направи чрез уеб базирана платформа за съобщения или API, като се използва специален виртуален номер или кратък код.

Как работи 2-way SMS?

Първо, необходим ви е виртуален номер за страната, в която искате да създадете двупосочна SMS услуга за бизнеса си. Съществуват два вида виртуални номера: дълги номера, които обикновено се използват за обаждания (например +12 345 6789), и кратки номера (или кратки кодове), които се използват при SMS комуникацията (например 1234).

Краткият код се използва за двустранна SMS комуникация – той се превръща в идентификатор на изпращача, от който можете да започнете комуникация с получателя чрез SMS, и на който можете да получите отговор от него.

Най-популярните примери за 2-way комуникация

Резервации и потвърждения

Във всички индустрии клиентите пропускат средно 10-15% от резервираните срещи, което струва на компаниите значителна част от печалбата им. Като се има предвид това, изпращането на напомняне за среща до клиентите, което изисква потвърждение, би имало голяма полза. Това се прави лесно с помощта на двупосочни SMS-и.

2-way SMS напомняне за среща
Пример за 2-way SMS напомняне за среща

Доставки и поръчки

Проследяването на поръчките и потвърждаването на пристигането им може да помогне за намаляване на броя на недоставените пакети. Това подобрява удовлетвореността на клиентите, тъй като те са уведомени за доставките навреме, но също така спестява от бюджета ви, защото елиминира ненужните разходи, които иначе биха били изразходвани за обработка на недоставени поръчки.

Доставки 2-way SMS
Пример за 2-way SMS при проследяване на доставка

Промоции

Двупосочните SMS-и са идеални за използване в промоционални кампании. Например, клиентите могат да започнат да взаимодействат с вашия сейлс екип, като изпратят просто текстово съобщение. По този начин можете да съберете нови контакти за следващи продажби и маркетингови дейности.

 Пример за 2-way SMS промоции
Пример за 2-way SMS промоции

Обратна връзка от клиента

Чрез SMS със съкратен URL адрес можете незабавно да изпращате анкети и проучвания до клиентите си и да ги проектирате динамично. Получаването на ценна обратна връзка може да означава много, като се има предвид, че тя ще подобри услугите ви, отношенията ви с клиентите и ще ви предостави точни данни.

2-way SMS при клиентска обратна връзка
Пример за 2-way SMS при клиентска обратна връзка

Основни предимства на 2-way SMS

1. Повишете общата ангажираност и приходите

Процентът на отворените SMS-и винаги е над 90%, а повечето SMS-и се прочитат в рамките на 3 секунди след получаването им. Процентът на отворените SMS-и е значително по-висок от този на имейл съобщенията. Поради това има по-голям шанс потребителите да направят покупка, когато SMS се използват в рекламна кампания. Освен това можете да персонализирате съобщенията си въз основа на местоположение, демографски данни или предишни покупки от потребителите.

2. Спестете от бюджета си за комуникация

В сравнение с други видове маркетинг, SMS кампаниите са доста рентабилни. Това е добре както за потребителите, така и за компаниите, тъй като предоставяте на потребителите възможност да разговарят с вас срещу ниска такса или безплатно. Следователно на компаниите не се налага да инвестират голяма част от бюджета си за допълнителни инструменти за комуникация. Поради своята рентабилност, този вид комуникация е подходящ и за малки бизнеси, тъй като те не разполагат с голям бюджет при стартирането си.

3. Получете обратна връзка, за да подобрите вашите оферти

Обратната връзка е ключов фактор за растежа и развитието на всеки бизнес, а двупосочните SMS-и са лесен начин да се сдобиете с нея.

Например, след като клиентът вземе своя продукт, той получава SMS съобщение с текст като: „Как бихте оценили нашето обслужване от 1 до 10?“ Отговорът отнема само няколко секунди и увеличава шансовете потребителите да се ангажират със съобщението.

4. Анализирайте поведението на потребителите и обогатете клиентската си база данни

Двупосочните SMS могат да бъдат интегрирани със системи като CRM (Customer Relationship Management) и CDP (Customer Data Platform). Те ви помагат да анализирате допълнително вашите потребители и клиенти. С тяхна помощ можете да персонализирате съобщенията и да планирате изпращането им, в зависимост от получените данни.

Mobile number cleanup
Поддържането на чиста база данни е важно за оптимизиране на разходите за SMS

Как да използвате 2-way SMS ефективно

Информацията и доверието са важни

Получаването на информация и съгласие от потребителите, за да можете изобщо да им изпращате съобщения, не е лесна задача. Никой не иска спам на личните си телефони, затова SMS съобщенията трябва да имат подходящо съдържание. Ако предоставяте точна информация и поддържате съобщенията си кратки и ясни, потребителите ще ви отговорят.

Всяко SMS съобщение, което изпращате, е шанс за изграждане на стабилни взаимоотношения с вашите потребители или риск да загубите доверието им. Личните данни се използват за персонализиране на съобщенията и за подобряване на цялостното потребителско преживяване. Те определено не трябва да се използват за изпращане на масови съобщения, които нямат никакво съдържание.

Поддържайте разговора активен

След първоначалното съгласие и получаване на съобщението от потребителите, следващата стъпка е да продължите разговора, ако те са отговорили. Дори да е най-обикновено благодарствено съобщение, ако е персонализирано то може да означава много, защото създава доверие. Ако продължите разговорите с потребителите, можете да съберете и важни данни. Най-вече за техните предпочитания, и да използвате тези данни за по-добро разбиране на тяхното поведение, история или бъдещи намерения.

Създаване и актуализиране на базата ви данни

Един от най-важните фактори, за да сте ефективни при внедряването на двупосочни SMS във вашия бизнес, е да следите базата си данни. С база данни с контакти, която е винаги актуална, можете да намалите разходите за SMS и да достигнете по-прецизно до абонатите си.

Заключение – защо да използвате 2-way SMS в бизнес комуникацията си

Двупосочните SMS-и определено са един от най-добрите начини да поддържате потребителите си доволни и ангажирани в комуникацията с вас. Предимствата и ефективността на 2-way SMS са причината, поради която много бизнеси задават големи бюджети за използването на този вид комуникация. Технологията, която стои зад съобщенията, непрекъснато се обновява и на пазара се появяват нови възможности.

Научете повече за това как бизнесът ви може да използва SMS.

Interessiert an der Zusammenarbeit?

Kontakt aufnehmen

NEUES AUS DER BRANCHE